Verbondenheid

  • Jozef voelt zich verbonden met Jezus, Maria en God. Hij heeft die keuze in alle vrijheid gemaakt en neemt de volledige verantwoordelijkheid. Hij probeert het ook in moeilijke tijden goed te doen op een weinig opvallende manier.

    Verbondenheid:

    Samen leven en verantwoordelijkheid dragen met respect en waardering voor jezelf, de anderen, de omgeving, de natuur en De Andere.

    • Kinderen kansen geven om hun talenten op een positieve wijze te ontwikkelen.
    • Kinderen in contact brengen met de natuur, het heden, verleden, de toekomst en de ontwikkeling ervan.
    • Kinderen gevoelig maken en bewust doen worden voor het mysterie van het leven.
    • Kansen bieden om schoonheid te ontdekken en te beleven.
    • Op een positieve manier samenwerken met het schoolbestuur, de scholengemeenschap, het personeel, de leerlingen en hun ouders.
    • Samen zorgen voor de hele schoolgemeenschap.
    • Oog hebben voor wie het moeilijk heeft.
    • Als team werken aan de opvoeding en onderwijs van kinderen met respect voor de eigenheid van de kinderen en hun ouders.
    • Als een (h)echt team samenwerken.
    • Samenwerken met parochie, gemeente, lokale gemeenschap en externe hulpverleners.
    • Solidariteitsacties organiseren voor mensen rondom ons, dichtbij en veraf.
     
    Hoe maken we deze waarde concreet in onze school ?

     

  • SCHOLENGROEP PRIESTER DAENS
    COLLEGE, SCHOLENGEMEENSCHAP
    KABORA, ONDERWIJSRAAD ERPE-MERE
    uitwisselen van informatie.

  • LERARENTEAM
    gestructureerd en spontaan
    overleg, personeelsvergadering
    en studiedagen, werkgroepen,
    teambuildingactiviteiten,
    naschoolse sportactiviteiten

  • OMGEVING EN NATUUR
    activiteiten in samenwerking
    met het rusthuis,leeruitstappen
    en meerdaagse uitstappen,
    naschoolse activiteiten met
    externe verenigingen, speelweide
    en blote voetenpad wijkafdeling,
    kunstgrasveld peuterhuis.

  • OUDERS
    oudercontacten, oudervertelgesprek,
    digitale nieuwsbrief, ouderraad,
    vriendenkring, informele
    contacten, eetouders, hulp van
    ouders bij vervoer van
    leerlingen, leesouders, fietsouders,
    website.

  • STIMULEREN EN UITDAGEN
    gedifferentieerd werken, aanbieden
    van hoeken- en contractwerk,
    projectenuitwerken, pluslezen,
    werkwinkels, klas doorbrekend
    werken, coöperatieve werkvormen,
    kwartierlezen.

  • SCHOOL
    uitwerken van een jaarthema met maandelijkse actiepunten,
    projectweken, evenementen: schoolfeest, kerstmarkt,
    carnavalsfeest, grootouderfeest, Sint-Maartenfeest,
    Strapdag, eetfestijn, einde schooljaarreceptie,
    mamadag/papadag.

  • LEERLINGEN
    samen leven en werken, sportdagen,
    MOEV-activiteiten, middagactiviteiten,
    dansen, huppelclub, leerlingen-parlement,
    kindcontacten, kringgesprekken, knuffeljuf,
    culturele activiteiten, zesde leerjaar maakt
    kennis met secundaire scholen, 
    klas- en schoolafspraken,
    derde kleuterklas maakt kennis met
    eerste leerjaar ((brugactiviteiten
    ism brugfiguur)